REKLAMA

Analiza cen karnetów: Na Żyletę taniej, na Krytą gorzej

Woytek, źródło: własne - Wiadomość archiwalna

Wczoraj KP Legia ogłosił cennik karnetów na sezon 2007/08. W związku z wieloma pytaniami i wątpliwościami kibiców - przedstawiamy krótką analizę cen karnetów wraz z porównaniem do cen z poprzedniego sezonu.

Jak się okazuje najgorzej mają stali kibice zasiadający na trybunie Krytej. Ci zasiadający w sektorach C i D w poprzednim roku za karnet sezonowy płacili 750 zł, teraz muszą wyjąć z kieszeni aż 940 zł. Z kolei zniżki doczekali się fani z Żylety - rok temu za karnet sezonowy płacili 290 zł, teraz 285 zł.


Liczba meczów z oferty klubowej
A) sezon 2007/08
- Karnet jesień: 7 meczów ligowych, 3 mecze Pucharu Ekstraklasy, 1 mecz Intertoto = 11 meczów
- Karnet sezonowy: 15 meczów ligowych, 1 mecz Pucharu Polski, 3 mecze Pucharu Ekstraklasy, 1 mecz Intertoto = 20 meczów
- Karnet premium: wszystkie mecze
B) sezon 2006/07
- Karnet jesień: 8 meczów ligowych, mecze Pucharu Polski*, 1 mecz Pucharu Ekstraklasy, 1 mecz el. LM = 11 meczów
- Karnet sezonowy: 15 meczów ligowych, mecze Pucharu Polski*, 3 mecze Pucharu Ekstraklasy, 1 mecz el. LM = 20 meczów
- Karnet premium: wszystkie mecze + towarzyski mecz z Celtikiem

* - w ofercie nie było określonej liczby meczów Pucharu Polski, ale legioniści i tak nie zagrali na Łazienkowskiej żadnego, więc przyjęliśmy opcję 1 meczu.


Karnety na Krytej
W zestawieniu na pierwszy rzut oka widać fakt, że stali bywalcy są dużo gorzej premiowani, niż miało to miejsce w roku ubiegłym. Wówczas to kibic, który od lat przychodzi na stadion, zapłacił za karnet 100-150 zł mniej, niż nowy kibic, który po raz pierwszy (albo co najmniej po rocznej przerwie) zdecydował się nabyć karnet. W tym roku stali kibice zyskują w stosunku do nowych zaledwie 20-40 zł (dotyczy to wszystkich rodzajów karnetów).

Ponadto ceny karnetów na Krytą wzrosły o:
- w przypadku karnetów na rundę jesienną: od 14,6% do 17,8%**
- w przypadku karnetów na sezon: od 16,3% do 26,7%**

** - w zależności od rodzaju sektora (AF, BE, CD)

Największą podwyżkę odczują fani posiadający karnety sezonowe na sektory CD i BE - po ok 25%.

Ceny karnetów premium na trybunie krytej praktycznie nie uległy zmianie. Jedyną nowością jest wprowadzenie zniżki dla osób, które taki karnet posiadały w poprzednim sezonie. Szokuje jednak wysokość tej zniżki - zaledwie 30 zł - co nie daje nawet jednego meczu gratis, w stosunku do nowego kibica.

Karnety na przedkrytą
Największą zmianę odczują jednak karneciarze z trybuny przed krytej. W ubiegłym roku karnet sezonowy kosztował na te miejsca 420 zł, a teraz 570 zł (dla kibiców którzy cały czas kupują karnety), a więc wzrost aż o 150 zł. W tym przypadku dużo lepiej prezentuje się karnet na samą rundę jesienną, bo cena różni się zaledwie o 40 zł.
Studenci i seniorzy raczej nie wybiorą karnetu premium na ten sektor, bo jego cena wzrosła z 600 do 740 zł.

Karnety na Żyletę
Fani z Żylety mogą być zadowoleni, bo wszystkie karnety na tę trybunę staniały od 15 do 35 zł.
Największą obniżką został jednak objęty karnet premium, którego cena z 550 zł spadła do 450 zł (przy kontynuacji) lub 465 zł (nowy kibic).

Stowarzyszenie Kibiców nie negocjowało z klubem bezpośrednio cen karnetów, tylko zmniejszenie cen biletów na wszystkie trybuny. Mniejsze ceny biletów miałyby mieć przełożenie na to, że karnety również byłyby tańsze.

Po ustaleniu i ogłoszeniu cennika biletów postaramy się porównać opłacalność karnetów w stosunku do cen biletów, które zostaną ustalone na poszczególne spotkania.

UWAGA! Analizie zostały poddane oferty sprzedaży karnetów na sezony 2006/07 i 2007/08 bez uwzględniania późniejszych zmian tj. na przykład w zakończonym sezonie Klub pozwolił kibicom posiadającym karnety sezonowe wejść na wszystkie mecze Pucharu Ekstraklasy, mimo że karnet taki wszystkich nie obejmował. Przypominamy również, że posiadacze karnetów mają pierwszeństwo w zakupie biletów i zniżki na mecze nie objęte karnetem!

REKLAMA
REKLAMA
© 1999-2024 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.